Käytämme evästeitä (omat ja kolmansien osapuolten palveluntarjoajat, kuten Google Analytics.), jotta voisimme käyttää verkkosivustoja ja räätälöidä palvelumme sinun vaatimustesi mukaan. Verkkosivujen jatkokäyttöön asetetaan vain teknisesti välttämättömät evästeet, kaikki evästeet (myös markkinointievästeet) otetaan hyväksynnällä käyttöön. Suostumuksesi on vapaaehtoinen, ja se voidaan peruuttaa milloin tahansa tulevaisuudessa.

Lisätietoja tietosuojavakuutuksessamme.

Hyväksy

CLAAS POWER SYSTEMS

Nerokasta voimaa.

Täysin uusi voimansiirto. CLAAS POWER SYSTEMS (CPS) kohdalla kyse on koko voimansiirtojärjestelmän yksittäisten komponenttien täydellisestä yhteistoiminnasta.

CLAAS POWER SYSTEMS

Nerokasta voimaa.

Täysin uusi voimansiirto. CLAAS POWER SYSTEMS (CPS) kohdalla kyse on koko voimansiirtojärjestelmän yksittäisten komponenttien täydellisestä yhteistoiminnasta.

Kumpi on parempi? SCR vai EGR?

Kukaan ei tällä hetkellä voi antaa todellista käyttösuositusta. Tosiasia on, että haitallisten aineiden vähentäminen maksaa rahaa. Päästöstandardien täyttämiseksi ja samalla moottorin tehon pitämiseksi korkeana tarvitaan paljon tuotekehitystä. Tosiasia on myös, että molemmat teknologiat soveltuvat pakokaasujen puhdistamiseen. Niiden tarkkojen kustannusten tai polttoaineen kulutuksen osalta, ei kuitenkaan tällä hetkellä ole luotettavia tietoja. SCR on ratkaisu maatalouskoneisiin, joissa on suuri teho. Järjestelmän valinneet myyjät lupaavat merkittäviä polttoainesäästöjä. Yksi valmistaja väittää jopa, että polttoainekustannusten säästöt korvaavat uusien polttoaineiden, kuten AdBlue®, taloudellisen taakan. Se ei kuitenkaan ole varmaa. SCR on todennäköisesti sopivampi yrityksille, joilla on suuri kalusto, sillä yksi tilalla olevista säiliöistä on käytettävä AdBlue® varastointiin.

EGR kohdalla vaatimukset ovat selvästi vähäisemmät ja siitä seuraa harvoin lisäkustannuksia. Se soveltuu pienemmille tiloille. EGR:llä varustettu moottori on kuitenkin altis suuremmille rasituksille, mikä puolestaan voi vaikuttaa polttoaineen kulutukseen lisäävästi. Toistaiseksi kukaan ei voi oikein mitata, miten suuri tai pieni polttoaineen kulutus on yhdessä tai toisessa järjestelmässä. Selvää on, että maatalouskone on muutakin kuin pelkkä moottori. Se riippuu aina nerokkaan voiman työjärjestelmästä.

CLAAS osaa molemmat: SCR tai EGR (var. DPF*)

Alalla jatketaan keskustelua SCR-tekniikan tai EGR-tekniikan käytöstä. Saastepäästöjä vähennettiin tehokkaasti kolmen ensimmäisen päästövaiheen avulla. Sivuvaikutus:Moottoreista tuli monimutkaisempia, kuumempia ja janoisempia, sillä kaikki puhdistukset tapahtuivat moottorissa. Nyt ala siirtyy toiseen vaiheeseen. Maatalouskoneiden Stage IIIb johtaa kahteen teknologiaan:: EGR (engl.: Exhaust Gas Recirculation) ja SCR (engl.: Selective Catalytic Reduction).

Monien maatalouskoneiden valmistajien on täytynyt sitoutua johonkin tekniikkaan, sillä ne käyttävät omia moottoreita omissa maatalouskoneissa. CLAAS voi tässä toimia joustavasti. CLAAS on eräs valmistajista, joka ei tarvitse tehdä valintoja, sillä käytämme sekä SCR- että EGR-teknologiaa. Järjestelmän valinta riippuu moottorivalmistajasta ja voimansiirtotekniikasta ko. malleissa. Asiakkaat pidättävät oikeudet valintaan ja voivat molempien teknologioiden osalta odottaa parhaita neuvoja, parasta palvelua ja laatua.